onsdag 21 september 2016

Årets bokmässa



I fjor fick jag åka till bokmässan i Göteborg som jobbet betalade för. De stod för inträde, seminarier och tågresan. Jag bodde 1 natt hos Emma och 1 natt hos Siv. Det var en fantastisk långhelg med massor med fantastiska möten. I år blir det ingen mässa. Inte som jobbet betalar i varje fall, några andra kolleger får chans detta år.

Jag avundas dem. Det är så roligt och så mycket att lyssna på och se. Men det är så mycket också. Lika mycket som jag längtar efter att komma dit i år, lika glad är jag att slippa det. Jag blir också så himla trött av alla intryck. Men i år är det 3 som jag känner som är där för att de släpper sin bok. Det tycker jag är synd att missa.

Idag kom jag iväg tidigare från jobbet. Skönt! Mannen satte på kaffet och vi kunde sitta ute i solen och njuta i en timme. Underbart!

Ingen bio idag, idag blir det att köra dottern till träning för att mannen ska nog kolla på ishockey.

Inga kommentarer: