lördag 3 september 2016

Avtackning


Strax före 10 kom Cici och Anna hem till oss. Idag var det utflyktsdag med Malin på jobb som gick i pension. Jag hade packat bilen med bubbel och picknick och vi var 12 kolleger som samlades hemma hos Eva. Vi skålade, åt lunch och Eva hade bakat äpplekaka och kokade kaffe. 

14.30 var vi tillbaka på Grand i Lund på Comedy grand slam, en stå-upp-tävling och det var semifinal så det var hög nivå på skratten. Mannen stod utanför Grand och tog med bilen hem när vi anlände vid Grand. 

15.30 samlades vi inne i matsalen på Grand och åt deras räkmacka. Malin var så nöjd av dagen. Sista satt jag, Eva och Sven kvar och när Sven gick följde jag Eva till tåget. Trots att det var närmare sju på kvällen strålade solen fortfarande och Lund bubblade med massor med folk och det var ganska kändistätt. Kul!

Nu har jag kommit hem upp uppdaterat familjen. Nöjd men trött ska jag avnjuta ett avsnitt Morden i Midsumer med mannen i soffan.

Inga kommentarer: