söndag 4 september 2016

Sommarkläder ner i lådor


Idag skulle jag fotografera en hög med kläder för att sälja på Tradera men först skulle jag plocka fram alla höst- och vinterkläder. Nä först skulle jag ta ut alla sommarkläder och jag fick helt plötsligt massor med tvätt. 

Tvättmaskinerna gick varma både inne hos oss och i tvättstugan. Eftersom det regnar lite då och då var det skönt att torka undan i torkskåpet. Sommarkläder ströks, veks snyggt och packades ner. En del av årets sommarkläder ska till försäljning nästa vår så de sorterades och lades i en låda. Dottern fick också fart att byta i garderoben så det tog sin tid. Mannen städade klart i hemmet så vi var i gång allihop. 

Nu är det höstfärger, murrigt vinrött, petrolblå, brunt, lejongult och mossgrönt i garderoben. Jag gillar att byta säsong i garderoben. Kläderna bär sina minnen och nya minnen kommer skapas under denna höst och vinter. Fast det ska bli ganska varmt nästa vecka också så jag har sparat någon enstaka sommarklänning till nästa vecka också.

Nu har jag och mannen lagat middag, panerad torskfilé med kokt potatis, blomkål och stuvad spenat och vi har ätit. Inte blev det några traderaannonser i dag inte, men kläderna är framplockade och ligger i snygga högar. Jag får väl ta ett ryck nästa helg. 

Inga kommentarer: