måndag 26 september 2016

Vissa dagar skulle man bara fått ligga kvar i sängen....

Hela gänget till brorsans bröllop
Jag vakande redan klockan 4 i morse och det var helt omöjligt att somna om. Det är 3e måndagmorgonen som jag vaknar så här sjukt tidigt. Försöker analysera varför jag sover så dåligt till måndagen. Antagligen för att min måndag och tisdag är så fullspäckad och att jag känner mig stressad inför. Jag får väl helt enkelt försöka planera upp de bättre så jag känner mig lugn. Fast jag tycker att jag känner mig lugn inför veckostarten.

I vilket fall, jag var sjukt trött i morse. Jag kände mig helt vimmelkantig. Men in i duschen, göra gröt och iväg till jobbet. Jag har glömt att ta på mig min klocka några morgnar, så för att jag inte skulle glömma den idag hade jag lagt den vid datorn. När jag kom till jobbet 07.07 i morse och skulle titta på klockan hade jag inte den på mig.... Det betydde att jag hade glömt min dator och så och vid närmare eftertanke hade jag glömt min lunch också! Amen vad jobbigt!

Men dagen blev bättre efter hand. Jag har varit sjukt trött hela dagen men på något sätt rullar den på ändå. Jag hade lektion, medarbetarsamtal och sedan hade vi det långa passet läslyft. Idag kändes det ännu roligare och bättre. Jag har en mycket bra grupp.

Efter jobbet hade vi dessutom styrelsemöte i konstföreningen och efter det vernissage. Jag hoppade vernissaget.

Hemma hade mannen gjort en jättegod pytt på rotsaker och grillresterna sedan i går. Mums! Mannen körde mig till City Gross och lämnade mig där för att köra dottern till träningen i Dalby. När han lämnat henne kom han tillbaka till mig och hämtade upp mig, lämnade av mig hemma med varorna och åkte till Dalby för att hämta dottern, medan jag packade in. Äntligen är denna dag färdig!

Nu har vi storhandlat och jag kan njuta av en kopp kaffe i soffan en stund. Snart ska jag gå och lägga mig.

I morgon har vi studiedag. Skönt!

Inga kommentarer: