tisdag 18 oktober 2016

Ledig kväll


Ikväll är det en ledig kväll. Inga körningar till träning eller annan aktivitet. Idag lagade jag och dottern middag ihop. Vi gjorde en stor gryta kycklinggryta med massor med goda grönsaker och curry. Hon stekte och kryddade medan jag hackade och slängde i grytan. När den hade puttrat ihop sig och smakerna hade satt sig kom Ä-sonen och flickvännen på middag. 

Vi hade en trevlig middag. Guldkant när de kommer hem en vardagkväll och hänger en stund. Vi drack kaffe och tjejerna målade naglarna. De gick hem lagom till fotbollen på tv.

Skönt att ha en hemma kväll i lugn och ro. Jag mår bra i kroppen idag. Jag fick massage på jobbet. Skönt! Något vi får 1 gång/månaden på jobb. 

Denna vecka har jag med mig SYV-kandidater som bara ska auskultera hos mig. Det är kul.

Jag läste något idag om att det är 2 veckor till allhelgonadagen, 10 veckor till jul och 11 veckor till nytt år. Oj oj oj som det rullar på. Men mycket ska hinnas upplevas innan dess. Många mysiga sammankomster med pyssel, bak och annat kul inför helgerna.

Inga kommentarer: