måndag 10 oktober 2016

Mörkt nu

Uj nu går det undan!

I onsdags när jag körde till jobb var det ljust men i morse var det fortfarande mörkt när jag kom in i Malmö. När jag körde hem strax efter 17.15 började det bli mörkt igen. Och mörkare kommer det att bli.

Fast det är mysigt inomhus när det är mörkt ute. Kruxet är att jag har blivit så gammal att jag tycker det är jobbigt att köra i mörker. Mitt mörkerseende är inte så bra. Fast jag kan ju vägen fram och tillbaka till jobb utantill.

Dagen idag har varit varit bra. Förkylningen börjar gå ur kroppen. Jag är inte lika slut i kroppen idag som jag var förra måndagen. Läslyftet gick bra. Jag har en bra grupp. Vi avslutade dagen med fackmöte. Det kom inte så många så det gick snabbt.

Ikväll blev det rester till middag. Dottern hade fått fotokatalogen på posten så vi tittade i den. Alltid lika kul. Snart blir det köra tur och retur Dalbyx2 och handla på Willys mellan turerna. Hon och jag börjar få rutin på detta också.

Inga kommentarer: