söndag 30 oktober 2016

Slappar

Åh idag har jag världens slappardag och mår så bra av det. Jag bestämde i går att så får det bli och i morse kändes det såå bra. Jag skulle ju få sova hur länge som helst men kroppen vakande 8.13 (vintertid men 9.13 sommartid). Jag kände mig färdig med sovandet så jag gick upp och vek undan all tvätt som hade torkat och laddade helgens sista maskin tvätt, gjorde mig i ordning och gick ner och lagade min gröt.

Helgmorgon med gröt och kaffe med tidning och lugn och ro är svårslaget.

Jag betalade räkningarna när mannen strök sina skjortor sedan såg vi Så mycket bättre-reprisen. Detta program var inte såå bra. Jag tycker Magnus Carlsson är för gnällig.

Jag har bokat tid till att få på vinterdäcken på tisdag. Såg att SMHI just nu sagt att det kommer att komma snö i Jönköping och Kristinehamn i veckan och de varnar för att ge sig ut med sommardäck. Så innan vi far till Jönköping på tisdag stannar vi till på Vianor och får däcken bytta. Det känns tryggt!

Dottern kom hem och nu är mannen med henne i S Sandby och hejar på hennes lag som spelar match idag.

Jag lagar middag, ugnstekt kyckling med couscoussallad. Ä-sonen med flickvän har bjudit hem sig till oss på middag så det blir att ta ut lite mer kyckling ur frysen.

Inga kommentarer: