måndag 3 oktober 2016

Snart är måndagen avklarad

Det onda i halsen är bättre idag. Fast klockan 6 i morse hade det varit skönt om det hade gjort lite mera ont, då hade jag stannat kvar i sängen. Men stannar jag hemma ställer jag till det för så många. Nu var jag ju inte sjuk. Är man sjuk får man ju ställa till det för sina elever.

Dagen har gått i ett och nu klockan 21.30 är jag så trött. Jag ska bara blogga klart, dricka ur mitt te och sedan ska jag lägga mig. Det händer en hel del på jobbet som inbegriper skyddsombud-hjälp. Eftersom jag är ny i den rollen är det mycket att ta reda på men så lär jag mig mycket också.

Två uppdrag har jag haft i dag som jag ska gå vidare med. Mina elever skötte sig bra i mina klassrum. Måndageftermiddag innebär också maraton i konferenser. Idag hade jag 4 möten efter varandra och ingen paus emellan. Många olika roller och många olika saker att ta ställning till.

Dottern och jag är själva nu på när mannen är i Stockholm. Vi åt vårrullar med ris till middag. Snabbt men kanske inte så näringsrikt. Sedan var det träning i Dalby för dottern. Jag körde henne dit, åkte sedan till Willys och handlade lite smått till veckan, åkte hem och packade in maten för att sedan åka tillbaka till Dalby och hämta dottern. Nu har vi kommit hem och har kväll.

Inga kommentarer: