söndag 27 november 2016

1a advent


I går var vi på kalas hos min bror och svägerska där vi firade svägerskan som fyllde år tidigare i månaden. Vi åt god pizza-buffé och drack gott vin. De gör de godaste pizzorna någonsin. 

Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans.




Idag har vi bakat hela dagen. Jag satte de 2 första degarna strax före 11, så när gänget kom var det bara att börja rulla bullar. Fast vi började med att fika. Vi gjorde 5 dubbelsatser och bakade 4 sorters bullar. 2 dubbelsatser med traditonella lussekatter, 1 dubbelsats gifflar med nötkräm, 1 dubbelsats snurror med kanel, russin och mandelmassa och 1 dubbelsats med släta bullar med nöt-smör-kanelkräm i en grop. Nu har vi bullar till nyår.



Efter bakningen drack vi lite glögg, säsongspremiär för mig. Gott! Sedan åt vi chili con qourn med ris. Lena äter inte kött så vi gjorde det enkelt för oss och gjorde en stor gryta med chili con carne utan kött och ersatte det med qournfärs. Det blev jättegott! Alla tyckte om det. Det kommer vi göra fler gånger. Alla goda vegetariska recept tycker jag om.

Vi avslutade kvällen med glasstårta och vi blev mätta och belåtna.
Dottern trivdes med att ha huset fullt med ungdomar.

Nu är det snart en ny arbetsvecka. Jag hoppas att när det blir nästa helg hr jag kommit i  kapp mig och kan få en helg där jag bara kan känna mig i fas. Det verkar som min chef kan fixa så jag blir av med min ena kurs som bara äter min energi.



Inga kommentarer: