fredag 18 november 2016

Äntligen fredag med festligt slut

Äntligen var denna jobbvecka slut, fast det är sanning med modifikation. Jag har tagit med mig jobb hem denna helg. Men skönt att vi är en vecka närmare jullov!

Fast det rullade på rätt bra hela dagen. På grannskolan blev det kaos, tumult och bråk så både polis och ambulans fick rycka in och skolan stängde ner. Skönt att vi inte är där. Men Malmö känns som en kokande gryta ibland. Många rädda, oroliga unga män som bor i stan med många olika bagage, erfarenheter och värdegrund med sig. Det kan sluta illa i en del situationer.

Jag ar flera elever som känner någon som är inblandad med skjutningarna i Malmö. Någon som känner någon som känner den som blev skjuten eller sköt. Vart är vi på väg? Bara 2 mil därifrån hemma i Lund är det en helt annan kultur. Men våldet kommer kanske hit med tiden.

Efter jobb, hemma möttes jag av en direkt reklam vagn och ett berg med reklam som dottern ska sortera och dela ut under morgondagen. Tufft!

Jag träffade min PT idag och hon satte igång ännu fler muskler i kroppen på mig. Benen darrade länge efter passet. Men jag hoppade in i duschen, fixade till mig och direkt när jag var klar kom Rudi och Cici och hämtade mig. Jag och Cici skulle på klädbytarmiddag hos en kollega. Jag trodde inget skulle passa mig men tog med 2 par skor och 3 sjalar som jag aldrig kommer använda. Med mig hem fick jag en ny klänning och 1 par lågskor. En del av tjejerna hittade massor med fynd och mina skor som jag skänkte fick nya ägare. Kul idé!

Sedan åt vi mat och drack vin i flera timmar. Trevligt! Rudi kom och hämtade oss och nu är jag hemma. Jag inväntar dottern som är på midnattfotboll på skolan och kommer hem vid tolv.

Inga kommentarer: