fredag 11 november 2016

Fredagsmys med mannen

Lååång dag på jobbet idag, lektioner, administrativa uppgifter och sedan 4 timmars processledarutbildning. Puh! Det är intressant men idag var vi ovanligt sega. Tur att det är avslut nästa gång. Men innan dess har vi en stor uppgift att göra, summera allt vi lärt oss. Faktiskt en hel del!

Jag fick hem kursintyget på facklig grundkurs också idag. Inte klokt vad jag förkovrar mig! ;-)

Dottern skulle äta ute på stan men kompisar för att fira en kompis som fyller år idag. Vi skulle göra pizza idag och jag förstod att dottern tyckte vi skulle skjuta på det till i morgon. Därför beslöt jag och mannen oss för att ta bussen ner på stan och ta ett glas vin och en bit på stan, bara han och jag. Dottern befarade att vi skulle gå på samma ställe som hon men vi lovade att inte göra det.

Hon käkar hamburgare, jag och mannen var på Malmströms fisk i Saluhallen och åt fisksoppa och drack lite vin. Underbar avslutning på arbetsveckan med stadsvimmel, god mat i härlig miljö och gott vin tillsammans men mannen och i högtalaren spelades Leonard Cohen för att hedra honom. Han dog i dag.

Mätta och belåtna tog vi bussen hem igen och tog kaffet i soffan.

Inga kommentarer: