fredag 4 november 2016

Jönköping igen

Vi fick handlat i morse, jag och Henry. Det gick snabbt.

Väl hemma igen plockade vi upp och jag väckte dottern. Vi fikade när dottern åt frukost.

Vi hade bestämt att vi skulle åka efter lunch. Vi tog det lugnt och via datorn kunde vi visa foto till Barbro och Henry. De fick se bilder på brorsans bröllop, sommaren på Kreta, hur det såg ut hemma hos oss och lite annat. Det uppskattade de.

Henry hade gjort en god köttfärslimpa som vi åt till lunch. Jag och dottern diskade och torkade och sedan åkte vi vidare till Jönköping.

Barbro och Henry var så glada att vi kom och ville att vi skulle stannat längre men jag tycker att 1 dygn är alldeles ok. De hade blivit för trötta med längre besök. Men vi bor alldeles för långt ifrån varandra.

Resan till Jönköping gick bra. Ingen snö eller halka förrän vi var nästan framme. Det var bara hos Maria som det var halt. När vi kom fram fick vi nybakade lussekatter och kaffe sedan åkte vi till Rosenlundsbadet och lämnade barnen där. Jag och Maria åkte omkring i stan och tittade på golv till hennes nästa lägenhet som hon flyttar in i om 1 månad. Nu renoveras den först.

Barnen ville aldrig sluta bada. Vi var hungriga och delade på en köttbullsmacka när vi väntade på dem. Det drog ut på tiden. De hade så kul. När de väl kom ut ombytta och klara var det sent. Vi åkte och hämtade thaimat och åt hemma.

Barnen roade sig medan jag och Maria hamnade framför tvn med kaffe.

Nu har alla lagt sig och i morgon ska jag inte ha klockan på ringning.

Inga kommentarer: