lördag 5 november 2016

Skönt att vara hemma igen


Det är skönt att vara hemma och trots alla bilresor genom Sverige så känner jag mig avslappnad och lugn. Skönt att vara hemma med en ledig helg. Skönt att vakna i egen säng.

Efter långsam frukost försökte vi komma överens om vad vi 3 skulle göra. Det var svårt att få dottern att förstå att vi inte bara kunde vänta och känna efter. Vi åkte till Höör till pappas sten och tände ett ljus före regnet. Sedan tänkte dottern åka och shoppa med kompis men det flyttades till i morgon i stället. 

I stället åkte jag och mannen till Nova och lämnade tillbaka varor som jag köpt till dottern men som hon inte tyckte om, därefter till Lidl och handlade lite grönsaker och keso. Nu var vi ju hungriga och handlade kebab med oss hem till lunch.

Annars blir det lite tvätt, facebook, tv, matlagning (kycklingryta) och i kväll ska vi se Så mycket bättre.

Mina böcker till bokklubbarna har kommit och 1 bok till mannen, så nu har vi att läsa. 

Jag börjar längta till att julfixa. Idag köpte jag några julkort. Fast de är ju alldeles för tidigt att skicka. Men snart kan vi ju börja julbaka.

Inga kommentarer: