lördag 10 december 2016

Kurs slut och bokklubb

Idag (fast i skrivande stund var det igår) har Anna namnsdag. På Anna-dagen lägger man lutfisken i blöt. Vem gör det? Mina barn kommer aldrig använda sig av denna kunskap. Den tiden är förbi. Konstigt att tänka att jag är en slags mellangeneration.

Nu är jag klar processledare. Så härligt och skönt att äntligen vara klar. Det har varit ett lärorikt år och jag har fått med mig mycket användbart och knutit nya band med många kolleger i stan. Vi hade en intensiv eftermiddag tillsammans och vill höll på in i det sista.

Efter kursen, gick jag, Helena och Fredrik till skolan och bilen. Där väntade Karin. Alla åkte med mig till Falsterbo till Marie som var värdinna för bokklubben. Som vanligt hade vi högt i tak, mycket skvaller, mycket skratt och mycket gott att äta och dricka. Strax före midnatt åkte vi hem. Jag körde hem alla kolleger i Malmö och hämtade upp mannen + en kollega till honom i Malmö. De hade haft Nobelfest med jobbet. Jag skjutsade hem kollegan och sedan var det inte lång väg hem.

En lång och intensiv dag med mycket roligt. Nu väntar sängen.

Inga kommentarer: