tisdag 28 februari 2017

Fettisdagen


I morse var jag med dottern på ögonkliniken. Hon blev noggrant undersökt av sköterska, läkare 1 och överläkare. Det konstaterades att hon troligen fick förkylningsvirus som visade sig som blåsor på ögat. När de irriterade så har det nog kliats och då kom det in bakterier. Det var ett litet litet sår på hornhinnan, så de lade på salva med antibiotika i på ögat och stängde det. Det ska vara stängt 1 dygn så att såret får ro att läka. Om det fortfarande känns något i morgon, ska vi ringa igen och komma in annars ska hon smörja ögat med salvan 3 gånger i 3 dagar.

Dottern ville inte gå till skolan och visa upp sig, så jag sjukanmälde henne och hon var hemma och vilade sig. Jag åkte vidare till jobb.

Jag hade omdömessnack med mina TE2or och sedan lektion med mina 1or innan jag kunde samla ihop mig och åka hem. Fast jag var inom Willys och veckohandlade. 

I kväll blev det fisksoppa och till kaffet blir det fastlagsbulle, så klart. Goda hemmagjorda, så klar!

Inga kommentarer: