tisdag 21 februari 2017

Uppsats, tränat, handlat och snart 15.

I morse gjorde jag godfrukost till Ä-sonen, dottern och kompis till dottern. Jag värmde frallor, kokte ägg och plockade fram goda pålägg och satte på kaffet, innan jag gjorde gröt till mig själv. Sonen skulle komma med sin uppsats.

Vi jobbade effektivt när vi hade ätit frukost. Han har gjort en mycket bra uppsats och det var mest att upptäcka stavfel eller andra småfel. Texten var intressant och nu har jag jag lärt mig ännu mer inom marknadsföring.

Vi blev klara lagom till det var dags för mig att åka till gymmet och träffa Linnéa. Flickorna kom ner och käkade när jag hade stuckit.

När jg kom hem igen, blev det dusch och sedan iväg och handla hem all mat som går åt i morgon till festen. 

Tänk att i morgon har vi en 15 åring i huset! Vår yngsta, vår dotter och lillasyster blir 15. Helt otroligt! För 15 år sedan var det busväder ute med mycket snö. Det är ingen snö i år.

I morgon blir det fix och trix inför festen och sedan blir det fest med familjen och vännerna. Härligt!


dottern 5 år i Annes stuga

dottern 10 men trots bilden ingen attityd
I morgon kommer bilden på hur hon ser ut som 15 åring. Jag ska bara slå in hennes paket och sedan gå och lägga mig för hon vill att vi sjunger för henne i morgnbitti, dvs klockan 7 eftersom mannen jobbar och ska iväg strax efter. Ja, ja ja man får väl offra sig. Vi har ändå massor att göra i morgon, så det är bra att vi kommer upp.


Inga kommentarer: