torsdag 9 februari 2017

Vinterland


Åh vi har så fint med vinterlandskap! Vägarna är fina så det är lugnt. Dottern är dock inte lika impad i år som hon brukar vara. Jag trodde hon skulle skynda ut till pulkabacken, men det är ingen rusning dit alls.

Det är jippodag på Actic idag, så jag var där klockan 15 på en föreläsning om man ska ändra sin kost, träning och andra vanor för att nå högre fettförbränning. Inte så mycket ny information men ändå lite trevligt. När jag ändå var på plats så tränade jag i 1 timme också. Härligt!

Innan jag åkte på träning satte jag igång en gryta med kycklingklubba, buljong, morötter och lök och kryddor. Det fick koka i 90 minuter. Jag hade hackat paprika, sockerärtor och champinjoner så det var klart att slänga i grytan. Hon fiskade upp kycklingklubborna och hällde i grönsakerna. När jag kom hem var det bara att finfördela kycklingen och reda soppan med lite maizena och äta den. Gott med hemmagjord kycklingsoppa!

Till kaffet blev det hemmagjord semla.

Inga kommentarer: