tisdag 14 mars 2017

Hantlar, scones och tavlor

I går kom mannen hem med en present till mig. Jag fick ett par gröna hantlar. Jag blev jätteglad. Jag tänker använda dem de dagar jag inte går till gymmet. Jag kan göra mycket hemma som stärker min kropp.

När jag kom hem idag hade dottern bakat scones. Mums! Supergoda! Men jag blev så trött efter den bullen. Jag tvärsomnade i soffan men 30 minuter senare kunde jag fungera igen. Jag lagade nötfärs med grönsaker och kokte ris. Det är dotterns och min nya favorit. Jag har purjolök, gul lök, paprika, zucchini, champinjoner i min nötfärs. Allt fräses upp i wokpannan och jag kryddar med currysorter, salt och peppar. Jag piffar till med lite tomatpuré och en skvätt grädde. Det serveras med ris.

Dottern har köpt en massa tavelramar och beställt planscher på nätet. Idag kom bilderna men tyvärr hade vi inga betongkrokar, så i morgon ska vi sätta upp tavlor. Det kommer att bli jättefint!

Inga kommentarer: