fredag 3 mars 2017

Kalas


Minns ni när ni fyllde 8 år? Det gör inte jag. Jag minns att jag hade ett kalas när jag var barn och som överraskning kom det hem en tjej på häst och alla barnen på kalaset fick sitta på hästen och rida runt ett varv på gården. Det var succé. Det kan ha varit när jag fyllde 8.

Lillkusinen fyllde 8 i går och idag firade vi henne. Hon håller på att bli hästtokig så hon hade nog blivit glad om det hade kommit en häst till hennes kalas. Vi hade en trevlig kväll hemma hos dem med god mat och dryck.

Så skönt att bli bortbjuden på mat och slippa laga mat. Jag tycker om att laga mat men det är skönt att få slippa då och då. I kväll fick vi kycklingklubbor med svamprisotto och sallad med öl/vin, till kaffet blev det Stinas goda bullar och chokladkaka.

Tidigare under dagen på jobb, var jag på återträff med de som gick handledareutbildningen med start i mars i fjor. Härligt att komma till insikt att t o m jag har utvecklats detta år.

Inga kommentarer: