söndag 5 mars 2017

matvete

Idag åt vi något jag aldrig gjort förut, matvete. Jag grillade en majskyckling i ugnen och när den höll på att grillas, stekte jag upp zucchini, aubergine, paprikor. Samtidigt kokte jag matvete. Jag delade körsbärstomater, tärnade fetaost och tillsatte lite marinerad vitlök i en skål och hällde i de stekta grönsakerna och till sist blandade jag i matvetet. Jag gör precis på samma sätt när jag gör couscous-sallad. Jag tyckte det blev mycket godare med couscous, dottern tyckte ännu mindre om matvetet än jag men mannen tyckte det var ok. Jag kommer väl göra slut på paketet men jag vet inte om jag kommer köpa det fler gånger. Det var min PT som tipsade om detta. Hon sa att det var ett högre näringsvärde och kostade mindre kalorier.

I morse var jag och grannfrun och tränade. Härligt! Annars har det inte blivit speciellt mycket gjort.

En del Downton Abbey- avsnitt har jag tittat på och är nu på sista säsongen.

Ä-sonen med flickvän kom förbi på lite snack och kaffe. Det var trevligt!

Nu är det snart en ny arbetsvecka framför mig. Jag känner mig laddad. Till nästa helg händer det många kul saker att se fram emot.

Inga kommentarer: