fredag 5 maj 2017

Fredag med hemmajobb

fredagsfräckis!
Jag ser på nyheterna att det har varit sommarvärme i Örebro och Uppsala. Kul för dem! Vi har mest haft grått men dock milt, ca 14 grader.

Jag har jobbat hemifrån idag och nu är 3ornas NP klara och jag är nöjd med det. Så himla skönt att jobba hemifrån! Jag får jobba ostört i pyjamas. Jag kan dricka mitt goda kaffe när jag vill. Jag kan ladda tvättmaskinen och samtidigt som jag är på jobb blir tvätten ren. Jag kan ta lite pauser och göra vad jag vill hemma. Jag känner mig så mycket mer effektiv när jag sitter hemma och rättar. Men annars går det ju inte jobba hemifrån i mitt jobb, mer än jag fokuserar 100% på att rätta.

Idag har jag pratat med morfar S. Underbart att höra hans röst! Nu ska han och mamma träna på att ha tålamod. Detta kommer ta tid innan morfar S är som vanligt igen. Svårt mentalt och fysiskt!

I kväll äter vi paj med sallad.

Inga kommentarer: