måndag 29 maj 2017

Jetlag och bokklubb

Jag somnade i går strax före 23 och tänkte sova ut idag men vaknade 05.00 och kände mig pigg. Vid 06.15 gick jag upp och fixade med tvätten och gjorde mig i ordning. Ljuvligt gott med hemmagjord gröt!

Jag hade inga lektioner, så jag gick mest runt och lallade på jobbet i dag och väntade på den sista konferensen som startade 15.30.

Jag var urpigg i morse men vid lunch dalade energin och efter varje timme som gick blev jag tröttare och vimsigare. Det är väl det som kallas jetlag.

Efter jobb var det bokklubb på stadsbiblioteket. Vi var 2 kvinnor kort men hade i alla fall intressanta diskussioner. Vi hade läst Axel Schulmans bok om sin mamma, Glöm mig. Den var gripande och sorglig. Han berättar hur det var att växa upp med sin alkoholiserade mamma. (pappan var också alkoholist men det handlade inte denna bok om).

Nu ska vi inte träffas förrän den 8e augusti och då ska vi ha läst 2 romaner, En droppe midnatt av Jason Diakté och Världens vackraste man, av Lena Ackebo.

I morgon ska jag upp klockan 6, hoppas jag känner mig pigg då också.

Inga kommentarer: