torsdag 11 maj 2017

Linser


Idag var jag hos optikern för att höra mig för om linser. Jag har ju progressiva glas men mina solglasögon med styrkan är inte progressiva. Det ställer till det. Jag kan inte läsa med dem. Att köpa progressiva solglasögon finns inte på kartan. Det är alldeles för dyrt. Men om jag kan köpa en omgång linser så klarar jag mig på dem hela sommaren med mina solglasögon utan styrka.

Jag gjorde en synundersökning och mina ögon har förändrats lite. Kanske får jag köpa nya om 1 år. Min närsynthet har gått ner lite och min lässynthet har försämrats lite. Tur man kan korrigera med glasögon!

Idag var jag och tränade och det var också smidigt utan glasögon. De brukar kännas lite i vägen när jag rör mycket på huvudet. Jag körde mitt pass men jag kände mig trött i musklerna. Men så är det ju ibland.

Idag träffar dottern och hennes lag de nya tränarna. Hoppas de känns bra.  De ska tillträda till hösten.

Inga kommentarer: