tisdag 16 maj 2017

Lunch på Element

Mina elever jobbar med grupparbete så jag kunde sitta och rätta. Nu har jag rättat ALLA texter som ska rättas i detta läsår! Underbart! Nu är det bara chill fram till sommarlovet. Jag har bara lite redovisningar att titta på och lite betyg att dela ut. Sedan ska läsåret städas bort och skrivbordet ska bli tomt till höstens utmaningar.

Jag hade lunchdate med Madeleine i dag. Vi träffades på Element. Det ligger tvärs över gatan från jobbet så det är smidigt att gå dit. Vi hade mycket att prata om och vi kände oss båda färdigrättade så vi satt och pratade och pratade och vips var klockan 15.30. Oj!

Jag fick en massa New York-tips och kunde ge en del London-tips. Vi skiljdes åt och jag åkte hem.

Jag hämtade dottern och vi åkte till Nova. Jag hade en del ärenden innan min resa. Jag handlade adapter, mobilplånbok och strumpor. Ett par toppar slank visst också med. Dottern provade lite men handlade inget. Hon beställde dyrt på Zalando i går.

Hemma igen hade mannen grillat korv och vi åt den med potatissallad. Gott! När jag satt mätt och nöjd i soffan med gott kaffe kom Ä-sonen med sitt sista arbete och vi korrekturläste det. Nu ska han bara presentera det och på fredag är det examen. Han har lärt sig sjukt mycket dessa 2 år. Jag är grymt imponerad! Nu hoppas jag verkligen att han får jobb inom branschen.

Nu tittar jag och dottern på Biggest Looser.

Inga kommentarer: