söndag 18 juni 2017

Söndag med sol, shopping och övningsköring


Jag startade dagen med ett powerpass. Sista i den här volymen. Hoppas det nya passet också blir kul. Men jag hinner inte med det förrän i augusti. När jag kom tillbaka hade bror min hämtat sin dotter. 

Ä-sonen kom vid 13-tiden och han körde oss till Nova. Han kommer med all säkerhet få körkort en dag men han behöver lite körtimmar i ryggen. På Nova provade han kavajer och finskor i många butiker. Vi gav honom kavaj, skor och livrem i examenspresent. Vi hittade en marinblå snygg kavaj på MQ och där blev det också en livrem i mörkbrunt skinn. På Ecco blev det snygga mörkbruna finskor. Han blev jätteglad och vi blev glada och fattigare.

Han spelade fotboll efter shoppingen och körde dit också.

Hemma igen hade dottern tagit bussen till Lomma med kompisarna för att sola och bada och det gjorde hon också. Grannfrun kom in och bjöd på kaffe och lakritsglass. Hennes man åkte till Israel i morse.

Mannen lagade maten idag medan jag satt i solstolen och lyssnade på min bok. 

Söndagkväll och 2 arbetsdagar kvar.

Inga kommentarer: