lördag 19 augusti 2017

slöelördag


Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag och dottern var på Nova och reklamerade ett par jeans som gick sönder efter 1 dags användande. Det fanns inga fler av den sortens jeans i butiken så hon fick pengarna tillbaka. Därefter var vi på Rusta och köpte schampo. Jag tvingade henne också att följa med till Willys och handla till helgen och en bit in på veckan. Hon var måttligt road men gjorde det.

Hemma åt vi kyckling och paj rester till lunch. Gott! Sedan gick luften ur mig. Jag fick huvudvärk och somnade i soffan.

När jag vaknade igen var huvudvärken borta och jag lagade ugnsrostade sötpotatis, zucchini och blomkål och ugnsbakade lite lax också. Till det gjorde jag en kall kryddig creme fraiche-sås. Gott!

Mamma ringde och när vi pratade sa hon att de skulle titta på Paula, som skulle komma på tv klockan 21, en serie i 3 delar och detta skulle vara del 2. Efter samtalet tipsade jag mannen. Vi gav den en chans och hann se del 1 på svtplay innan del 2 kom. Spännande men orealistiskt. På måndag kommer del 3.

Mer kommer det inte hända i dag. Den renbäddade sängen kallar!

Inga kommentarer: