torsdag 10 augusti 2017

Kramar ur det sista

Jag och dottern åt frukost, eller jag åt frukost och dottern tittade på. Hennes smoothie blev inte god så hon blev inte så glad. Vi hade bestämt att vi skulle städa idag.

När jag hade druckit ur mitt kaffe fick vi fart. Dottern var riktigt duktig och det är mycket roligare när man är två och städar. Ett par timmar senare var de fint. När jag väntade på att golven skulle torka drack jag kaffe hos grannfrun som hade lunchrast.

Jag och dottern var på Willys och handlade till helgen. Mest mjölk, frukt och grönt. Vi köpte också gofika till kaffet. Idag har vi fin fint sommarväder, så jag satt ute en stund och lyssnade på min bok i solstolen. Allt jag önskade av Lucy Dillon, lyssnar jag på nu. En småtrevlig lättläst bok. Min 8e bok jag lyssnar på denna sommar.

När mannen kom hem åt vi och sedan åkte han till en sportbar i stan för att se på AIK. Jag lyssnar vidare på min bok. Dottern fixar i sitt rum.

Det känns att min ledighet snart är slut. Jag tänker på det ofta och mentalt håller jag på att koppla på jobbet igen. Jag börjar läsa mailen i jobbbrevlådan, börjar titta på mitt schema och planerar i mitt huvud det första ämneslagsmötet som jag ska hålla i på tisdag.

I går träffade jag ju Cici när vi quizade ihop och då började vi ju prata lite jobb. Det börjar gå ditåt. Men jag känner mig redo.

Inga kommentarer: