tisdag 15 augusti 2017

Ronnie Petersson


Ikväll hade jag och mannen fått tag på gratisbiljetter till förhandsvisningen till filmen om Ronnie Petersson, Superswede. En dokumentärfilm om Ronnie Petersson. Jag har inte några egna minnen av honom mer än att jag visste vem han var. Jag minns att samhällskunskapsläraren berättade i klassrummet när jag gick 8an att han hade omkommit. Jag förstod på hennes sätt att säga det att det var en stor förlust. Filmen var intressant för att jag fick reda på mer om honom men jag är glad över att jag inte betalade för att se den. En bra tv-dokumentär.

Annars har dagen varit kul idag. Vi hade HRL-utbildning idag. Det var länge sedan sist så det var bra, intressant och lärorikt. Vi tränade på dockor. Vi var också på brandstationen och släckte eld. Det var lite coolt och lite läskigt.

Jag har handlat kräftor till fredag också...





Inga kommentarer: