måndag 21 augusti 2017

Trött


Oj oj oj helt slut i huvudet som man brukar vara efter 1a dagen med nya elever. Jag undrar hur trötta mina elever är i dag. Jag verkar ha fått en mycket trevlig klass. De var lugna, artiga, orkade lyssna, respektfulla, nyfikna och mycket trevliga. Synd att jag inte ska ha alla i min undervisning.

Vi träffade varandra 9.30 och jag släppte dem 14.30, glada men mycket trötta.

I morgon blir det nya tag och jag kommer träffa en hel nya elever i morgon också. Jag har fått större undervisningsgrupper med fler elever så i morgon blir det fler möten med nya ansikten.

Jag och dottern har lagat mat ihop och åt ihop. Mannen jobbar lite längre i kväll så han får äta när han kommer hem. Dotterns skola har också börjat på riktigt och hon har redan fått 4 läxor. Hon blir lätt stressad och vi jobbar på att hitta fungerande strukturer och hon tränar på att planera. Det kommer hon bli duktig på.

Inga kommentarer: