tisdag 1 augusti 2017

Tvätt, fika och lugnt

Idag är vi hemma jag och dottern. Hon laddar mest om till i morgon då hon reser till mormor och morfar Sven. Vi (läs jag) tvättar all tvätt som nu i kväll kan packas ner igen.

Grannfrun har suttit på min uteplats och solat medan jag satt under parasoll och åt gröt, drack kaffe eller fixade med annat. Prata kan jag ju göra ändå.

I eftermiddags tog min kära grannfru ut mig på en PW en helt annan jättefin runda men jag har nog aldrig varit där innan, trots att jag bott i området i 34 år. Rundan tog ca 1 timme. Härligt! När vi kom hem satt mannen på uteplatsen. Jag fixade snabbt till kycklingwok med nudlar. Vi kunde faktiskt för andra kvällen i rad sitta ute och äta. De dagarna har inte blivit så många i år.

Det ska komma stora mängder ren i natt. Det började så smått nu till nyheterna så då flyttade vi in.

Bilden kommer från Mönsterås B&B. Ett ställe vi verkligen kan rekommendera om man behöver en säng när man är där.

Inga kommentarer: