torsdag 14 september 2017

Full fart mot helgen


Torsdagar är såå härliga. Jag slutar tidigt och än så länge har jag inga gigantiska rättningshögar så jag kan unna mig att åka hem tidigt.

Idag handlade jag inför helgen eftersom Åsa kommer till oss i helgen och hon kommer redan klockan 16 i morgon. Hon kommer så tidigt så hon får hjälpa till och laga mat.

Jag borde städa men vill inte. Jag kör över med dammsugaren i morgon innan jag åker och tränar och jag städar toaletten snabbt i kväll innan jag lägger mig. Här är inte så smutsigt. Jag kan hjälpa Åsa att bädda hennes säng i morgon när hon är här.

Ikväll kom Ä-sonen hem om. Han hade bokat övningskörning med mannen men han jobbade sent idag så vi hann umgås i kväll. Kul! Han åt middag hos oss och idag lyckades jag riktigt bra. Jag hittade på mitt eget recept. Jag tycker att kostdoktorn gör maten lite väl flottig. Men han inspirerade mig till att göra torsk idag. Jag stekte champinjoner, kantareller, lök och bacon i smör, jag smörstekte torskryggen, till fisken serverade jag svampröran, brysselkål, blomkål och så hällde jag på lite smält smör. Ungarna fick potatis till också. Supergott!

Till frukost idag åt jag chiapudding med blåbär. Dottern gjorde i ordning en portion till mig i går på mandelmjölk. Det var ok, nyttigt och mättande men den gjorde att kolhydratvärdet ökade mer än vad det smakade. Jag håller mig till min ägglatte.

Inga kommentarer: