lördag 2 september 2017

Helsingborg


I morse klockan 9 körde mannen mig till stationen i Lund. Då hade jag packat frukt och grönt, salamisticks, gravad lav, seranoskinka, ägg, ostar, bröd, chips och 6 flaskor cava. Mina kolleger som mötte upp i Lund hjälpte mig att bära.

Vi var 16 glada kolleger som tog tåget till Helsingborg. Vi promenerade till Dunkers kulturhus och gick ner mot vattnet där vi dukade upp maten och fyllde glasen.Vi åt och drack i 1 timme sedan gick vi in på Dunkers. Mellan 12-13 lyssnade vi på 2 fantastiskt duktiga unga pianomusiker som spelade på en mycket trevlig pianokonsert. Vi hann med en kopp kaffe med en god kaka innan vi tittade på Erik Johanssons fantastiska fotoutställning, Bending reality.
Hans foto var så spännande. Fina konstverk men så förvirrande för öga och hjärna.

Efter Dunkers gick vi tillbaka till knutpunkten och gick på båten till Helsingör och turade 2 vändor. Vi hade bokat bord på båten och åt lunchbuffé tillsammans. Vi hade 2 trevliga timmar på båten. När vi kom tillbaka till Helsingborg, droppade de flesta hemåt men vi var 7 kvar som tog en öl/ett glas vin på en uteservering i solen innan vi också tog tåget hem.

Pensionärerna var såå tacksamma och nöjda av dagen. Strax före 19 hämtade mannen och dottern mig på stationen och vi hämtade thaimat med oss på vägen hem.

Nu är det skönt att sitta hemma i soffan och dricka en kopp kaffe. Man blir lite trött som reseledare men det blev en mycket bra dag.

Inga kommentarer: