söndag 15 oktober 2017

städat och shoppat


I morse visste jag att inga ursäkter fanns för att inte städa. Usch, jag avskyr att städa! Men efter kaffet var det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång. Jag städade övervåningen, tvättade några omgångar tvätt, renbäddade och strök de sista sommarkläderna som låg på vänt att bli undanplockade. Så skönt att få rent och undanplockat! Jag passade också på att ta undan plädarna till uteplatsen och plockade fram vantar, halsdukar och mössorna, fastän det ska bli varmt i veckan. Men kylan kan komma plötsligt och då är vi redo.

När allt var städat och fixat stack jag och dottern till Nova. Vi hade tittat ut en jacka i Stockholm och hon ville se om den var så bra att vi kunde slå till. Vi var först i några andra butiker för det var rea i massor med butiker. Innan Intersport hade dottern redan shoppat 1 fin vinröd basic långärmad topp för 50kr på HM. 

Inne på Intersport blev det både vinterjacka OCH ett par sneakers. Nu får vi inte hoppas det blir en snörik vinter. Då blir det gummistövlar med raggsockar. Men jag är sjukt nöjd att vi på kort tid både klippte en jacka och ett par skor. Dessutom fick vi en massa rabatt! Glada i hågen gick vi vidare i huset.


Jag hade en del presentkort som jag fick i födelsedagspresent, så jag handlade lyxschampo och balsam på Lyko, shoppade massor med smycket på Glitter. Där var 70% rea, så jag har fortfarande pengar kvar på det kortet. Det blev 1 halsband, 2 broscher och 6 par örhängen. Jag köpte en kjol med tillhörande topp på Lindex. Jag var lite osäker på toppen så jag köpte en gul stickad topp dessutom som passade till kjolen. Inne på Bikbok hittade jag en fin blus-body som skulle passa till kjolen. Jag hittade också en köksgardin som passar nu på hösten. Nu fanns bara en kappa kvar och jag behöver 2, så om jag får tag en till i stan i morgon behåller jag dem. Mossgröna, jättefina, lite linnestruktur.

Dottern köpte 3 bastoppar till inne på Cubus. Nu behöver hon bara en grå halsduk. Hon och jag lämnade Nova sjukt nöjda.

Vi handlade lite mjölk och bananer inne på Willys innan vi åkte hem och packade upp och lagade mat.

Jag provade kläderna men bestämde mig för att kjolen med tillhörande topp inte var något för mig men blusbodyn och den gula stickade tröjan behåller jag. De passar till mina kostymbyxor. Den gula tröjan blev då och från presentkort jag fick på min födelsedag. Kul att shoppa massor men betala lite.

I kväll kom Ä-sonen på middag. Mysigt! 

Vi åt pasta med lax och spenat. Favorit i repris. Vi drack kaffe och sonen och mannen tog kanelbulle till också.

I kväll ska jag och dottern se på jordskott.

Inga kommentarer: