måndag 13 november 2017

Börjar planera

Ny vecka nya utmaningar!

Idag avslutades arbetsdagen med skyddsrond. Det gick snabbt och smidigt. Det finns alltid saker som kan bli bättre.

Hemresan gick via Willys. Mjölk behöver alltid fyllas på. Vi har en tonåring som dricker massor med mjölk. Nu växer hon dessutom och då behöver skelettet kalcium. Jag hade glömt att ta ut kyckling ur frysen i morse men de hade billiga färska kycklingklubbor på Willys, så då fick det bli det.

Hemma brynte jag klubborna, lade undan dem. Mjukstekte spetskål, paprika och lök. Slängde i en klick tomatpuré, i msk sambal oelek, i burk vita bönor, 1 tetra passerade tomater, lite vatten, oregano, salt och peppar. Jag tryckte ner kycklingklubborna i tomat- grösaksröran så att de låg under ytan, lade på locket och så fick det småputtra i 25 minuter. Till det blev det ris till dem som ville ha det. Gott och enkelt!

I kväll är det fotboll som gäller. Italien- Sverige, då det gäller för Sverige att minst göra oavgjort för att få åka till VM i Ryssland nästa år. Mannen sitter klistrad men jag går nog och läser i min bok.

Vad är det jag planerar då? Jo julförberedelserna. Jag älskar alla julförberedelser, fast i år gör jag till alla andra.

Inga kommentarer: