tisdag 21 november 2017

Boxpass igen

Tänk att jag för första gången tycker att det på riktigt är kul att träna. Jag kan längta till kvällen då jag ska iväg på ett pass. Idag var jag och grannfrun på box-pass igen. Det är urjobbigt men också skitkul. Vi tar verkligen ut oss men vi klarar det. Otroligt roligt! Vi har redan bokat in oss till nästa veckas pass.

I morgon ska jag på power och yoga. Det är också kul. På torsdag ska jag träffa min PT och det är också superkul. Undrar om eller när det kommer synas på kroppen att man tränar.

Jag håller mig till mitt ätande mellan 12-20 och håller mig till LCHF. Det känns bra och inte alls svårt. Men jag rasar ju inte i vikt. Fast jag går ju inte upp i vikt heller. Jag sa väl bara ha tålamod och låta kroppen hitta balansen. Jag känner att kläderna börjar sitta lösare så det händer väl någon förändring i kroppen.

Jag har i alla fall kommit i balans och kommit över övergångsfasen. Jag känner mig i jämn balans vad gäller styrka, ork, energinivå och fysik balans. Skönt! Jag har sagt att jag ska hålla mig till periodisk fasta november ut. Det är inte svårt att äta som jag gör nu så vi får se hur det blir efter november.

Jag är ju ute efter att hitta en varaktig balans som passar min kropp. Jag vet att jag inte kommer gå tillbaka till socker, mjöl, ris eller pasta igen. Jag kanske kommer att kunna ta någon potatis men absolut rotsaker i framtiden. Vi får se. Just nu mår jag lite dåligt över att jag inte får äta någon lussekatt i jul. Det som är såå gott! Vi ska ju baka på söndag, jag och alla barnen, men jag ska inte få äta. Tråkigt! Det tycker jag faktiskt! Men jag är rädd att förstöra något om jag äter en bulle och rädd för att jag faktiskt kommer att må dåligt av en bulle. Ja, ja det blir nog bra.

Inga kommentarer: