fredag 1 december 2017

1a december


Idag startar julmånaden!

Men för att vara första dagen i julmånaden har jag gjort ovanligt lite juligt. Jag har haft röd klänning på mig. Nu i kväll har vi också tänt datumljusen. Det är ju lite juligt. 

Jag och dottern var på Nova idag. Vi lämnade tillbaka 2 kjolar jag köpte till henne igår och i stället blev det nya jeans. Vi fick dessutom tag i ett par snygga moccaboots. Puh! Det tog tid att hitta skor till unga damen. Klacken fick inte vara för hög, tån fick inte vara för spetsig, det fick inte se plastigt ut, det fick inte var si eller det fick inte vara så. Alla 1000 skor jag har visat henne har haft något fel. Det tog bara 2 månader att hitta ett par. Jag satte mig i skoaffären i dag och sa att vi inte gick därifrån förrän hon hade bestämt sig för ett par som vi kunde köpa.  Det tog bara 45 minuter!

På vägen hem hämtade vi upp mannen från jobbet och svängde inom thai-restaurangen och köpte mat till mannen och dottern. Jag gjorde äggröra med bacon. Alltid gott och snabbt att ta till när jag inte har planerat bättre.

Nu har vi fredagkväll med planer att göra så lite som möjligt. Möjligtvis lägga i en omgång tvätt i maskinen.

Inga kommentarer: