fredag 8 december 2017

Julgranen på plats


Vaktmästaren hade inte monterat upp granen i morse, så jag gjorde det och klädde den. Nu är den på plats och kolleger blev så glada när de kom in till ett julmysigt personalrum och doften från det nybryggda kaffet höjde bara stämningen.

Ett möte blev inställt på jobb så jag hade en timme över och då åkte jag inom IKEA och handlade ljus, servetter, stekpanna och glasburkar. Precis det som jag var ute efter. Från IKEA till Make up store i Lund på make up-kurs. Jag fick 45 minuters genomgång och sedan fick jag plocka ut produkter för 600kr. Jag hade ju ett presentkort från mannen som jag fick i julklapp förra julen. Jag plockade ut lite borstar, ögonbrynsfärg och rouge. 

Jag tog en liten promenad genom ett juligt Lund och körde vidare till Willys där jag handlade lite mat och jag var också inom ICA för att handla blandfärs och falukorv, som hade bra pris på det där.

Hemma igen vid 17, var jag trött. Dottern och jag hjälptes åt i köket och vi gjorde tacos till middag sedan plockade vi fram vår gran och klädde den. Jag sjönk ner i soffan med en god kopp kaffe. 

Nu ska jag titta på The Crown, säsong 2 på Netflix. Eftersom mannen är på julfest i kväll så väntar jag att se premiären på På spåret tills i morgon då vi kan tävla tillsammans mot de tävlande.

Inga kommentarer: