lördag 9 december 2017

Bortbjudna

Idag skulle jag ha gjort så mycket. Jag hade en lång att-göra-lista, träna, stryka, baka vörtbröd, baka mandelbiscotti, skriva julkort och laga god middag.

Redan i gårkväll tog jag beslutet att inte gå och träna. Då skulle jag ju ha god tid på mig att hinna allt jag skulle göra. Jag tänkte gå i pyjamas och bara fixa en massa. Men först kaffe i soffan..... Sedan frågade mannen om vi skulle se På spåret. Ja, ja jag hinner fortfarande, tänkte jag. När programmet var slut fick vi spontaninbjudan till Paola och Mela att komma på mat och spel klockan 17. Åh så kul! Vi tackade ja. När jag skulle börja baka vörtbrödet upptäckte jag att jag hade glömt porter. Åh!

Nu tog jag ju ta på mig kläderna! På ICA handlade jag choklad, nötter och guld till godiset vi ska göra i morgon, så var det gjort. Hemma igen tappade jag farten. Det började kännas ont om tid så i stället bakade jag saffransbiscotti och tog med som present. Det uppskattades.

Det blev en mycket trevlig kväll. Vi blev 12 totalt, samma gamla trevliga gäng som vanligt. Vi åt god chili, spelade spel, killarna mot tjejerna och vi tjejer vann 3 gånger. Kul! Det blev också kaffe och goda kakor men jag nöjde mig med grädde och hallon till kaffet.

Nu när vi kom hem igen var dottern hos en kompis, men hon kommer snart hem.

Inga kommentarer: