lördag 16 december 2017

Fixat och städat idag

Idag har vi varit flitiga, jag och mannen.

Först stack jag till gymmet och gick på powerpass. Varm och go kom jag hem och fortsatte. Jag gjorde egen majonäs som jag ska ha i min hemmagjorda rödbetssallad till jul.

Därefter la jag in min egen löksill med sötningsmedel i stället för socker. Hoppas den blir god. Vi kan ju inte smaka av den förrän om 2 dagar.

Sedan gjorde jag en glutenfri grönkålspaj med ädelost, nötter och cheddarost. Den åkte in i frysen när den hade svalnat.

Under tiden skurade mannen toa nere och skurade vår soffa. Soffan var ett flera timmars projekt.

Jag tvättade mattorna i tvättstugan och kuddfodralen till kuddarna i soffan. Jag hann också städa gästrummet och bäddade där till mamma och Sven, strök alla dukarna och gardiner som låg på vänt så att de kom undan, städade vårt sovrum och renbäddade med jullakan. 

Dottern fixade sitt rum och hjälpte oss när vi bad om hjälp. Svägerskan kom också inom så vi fick lite prat och kaffepaus.

I kväll gjorde jag fläskfilégryta till oss och nu orkar jag inte göra mer idag. Vi fortsätter i morgon. Min målsättning är att så mycket som möjligt blir klart nu till helgen så att jag bara kan fokusera på att handla julklappar på fredag och slå in.

Soffan är fortfarande för blöt att sitta i, så jag sitter i en torr ände och mannen sitter på pinnstol vid bordet. Inte så bekvämt med vi överlever.

Inga kommentarer: