torsdag 21 december 2017

Julavslutning


I år hade skolledningen hyrt in underhållningen i kyrkan och det bjöds på fin underbar rensjungande underhållning. Det var stämningsfullt och vackert.

Efter kyrkan gick till Kramer och de som ville tog ett glas vin men jag tog en kopp kaffe. Vi hade lite tid på oss innan det var dags att gå till Rådhuskällaren där det bjöds på julbord. Gott men inte alldeles märkvärdigt. Jag åt lax i många former, 1 bit löksill, en bit revben och en bit leverkorv. Till kaffet tog jag en liten bit ostkaka och grädde. Jag drack ett glas vitt vin också. Jag kände verkligen inte att jag försakade något eller att det var jobbigt att inte plocka fritt från alla faten. Jag blev nöjd och mätt.

När vi blev utslängda från restaurangen var vi ett gäng som gick vidare till Kramer igen och tog 1 eller flera glas vin/öl till. En kollega hade med sig ett quiz som vi tävlade i. Kul! Vi hade en trevlig eftermiddag och tidig kväll tillsammans. En och en droppade alla av och till slut kom Rudi och hämtade Cici och då fick jag åka med hem. Skönt!

Hemma lagade mannen mat till sig och barnen. Jag åt lite rester med dem. Nu väntar vi på att mamma och Sven komma till oss. 21.10 kommer tåget till Lund.

Nu har jag JULLOV!

Inga kommentarer: