torsdag 28 december 2017

På stan, ensamma igen

I förmiddags åkte mamma och Sven hem igen. Nu är det så tyst och tråkigt när de åkt. Vi har haft det så mysigt och det är så lätt att ha dem här.

Jag och dottern körde dem till tåget och när vi körde ifrån stationen hämtade vi upp mannen som följde med till Nova. Jag lämnade dottern på Nova medan jag och mannen åkte till systemet och handlade rödvin och öl till nyår. När det var fixat körde jag tillbaka mannen till jobbet och åkte tillbaka till dottern på Nova. Hon hade redan köpt 2 toppar när vi sågs.

Dottern klippte sig 12.15 och när hon satt hos frisören gick jag en runda på Nova. Jag hittade ett par festskor till nyår för bara 400kr. De funkar då och då på fest. Nu har jag allt klart i klädväg till nyår.

När dottern var klar gick vi varvet klart och jag hämtade ett paket på Lindex som jag hade reafyndat på nätet annandagen, en tjockkofta som jag tittat på men nu var den nedsatt till halva priset så jag slog till. Den var supertjock och varm, behövs på min kalla arbetsplats.

Hemma igen käkade vi lunch och sedan bytte jag lite tvätt i maskinerna sedan var jag ledig en stund. Jag sjönk ner i soffan med kaffe och tittade på den sista delen på Fröken Frimans krig.

Ikväll gjorde jag en god kycklinggryta till familjen. Så gott med inte julig mat!

I kväll verkar det inte vara någon romantisk komedi på tv. Tråkigt! I natt tvingade jag dottern titta på Love Actually, men hon tyckte inte den var bra. Jag tycker om den. Men bäst hade varit om de hade visat Fyra bröllop och en begravning eller Notting Hill igen. Underbara filmer!

Inga kommentarer: