måndag 18 december 2017

Sista jobbemåndagen i år

Idag kunde jag önska en klass god jul. Vi ses inte mer i år. I morgon har jag 2 lektioner och på onsdag 1 och en elevkonferens, sedan är detta kalenderår slut vad gäller jobb.

Jag och min ämnesansvariga i Svenska, har nu i höst knåpat ihop en överraskning till alla våra svensk- och svenska som andraspråkslärare. Vi har beställt en personlig pocket till dem var och skrivit ett julkort med några väl genomtänkta ord som uppmuntrar och lagt i en biljett till Pippin som kommer gå på Malmö Opera till våren. Vi ska gå hela gänget på 16 pers den 15e februari.

Vi hade kallat dem till ett extra mycket viktigt möte i eftermiddag innan APT. De undrade under dagen vad som skulle hända och trodde att det skulle bli något olustigt besked. Men så glada de blev när jag och Camilla plockade fram våra paket. Vi hade t o m lyckats väldigt bra med bokvalen. Alla blev nöjda. Kul att kunna glädja.

Det var bilolycka på vägen hem så det tog lååång tid att resa hem. Jag kom hem trött och hungrig men dottern kom ner och hjälpte till med matlagningen. Snabbt hade fixat till lite pasta (till de som äter det), varm sallad med brysselkål, champinjoner, zucchini, paprika och babyspenat och jag hade handlat med mig en grillad kyckling som vi hade till. Snabbt och gott!

Mannen kommer hem senare för han går på handboll efter jobb och Ä-sonen kommer hem efter jobb (slutar 21) och äter lite också. Tur vi lagade mat!

Inga kommentarer: