torsdag 7 december 2017

Var är julgranen?

Vår gran på jobbet har fortfarande inte kommit på plats. Vi har sett fram emot att få klä den varje morgon till kaffet. Men idag skickade en kollega en bild till mig att det står en kartong i vårt personalrum i kväll. Hoppas den monterades innan vaktmästaren gick hem idag. Då ska vi klä den i morgon.

Men annars har dagens jul varit en hemlighet. Jag och min ämneslärarkollega  håller på med julklappar, som ska bli en överraskning. Men i dag hade vi tomteverkstad och slog in små julklappar till våra kollegor.

På gymmet har granen kommit på plats i alla fall. Det var fint julpyntat överallt. Idag var min PT frisk igen och vi hade ett kul träningspass tillsammans. Hon har gett mig ett nytt program som jag ska köra söndagar före yogan. Kul! Bäst att jag tränar på hela vinter och vår så jag kan anta min utmaning att ro i 60 minuter.

Vi gjorde vikt och mätkontroll också. Sedan mitten på september har jag gått ner 4 kg men 7 cm runt midjan. Jag visste väl det! Kläderna sitter mycket bättre nu. Tjoho!

Dottern har haft studiedag idag och då har hon städat badrum uppe och dammsugit nedervåningen och torkat av i köket. Så roligt att komma hem till en såpadoftande hem!

Jag gjorde biff stroganoff till oss till middag. Gott!

Inga kommentarer: