lördag 13 januari 2018

Kalas för äldsta sonen


Lördag morgon, eller rättare sagt förmiddag. Det är alldeles tyst. Familjen sover. Jag har tömt diskmaskinen. Ställt in alla vinglas, kaffetermosar och tårtassietter. Festen är slut. Jag sätter på kaffe och smälter kvällen.

Vi firade Ä-sonen som fyllde 25 i veckan. Vi höll det i en liten skala, bara familjen, så vi var bara 13. (Vi skulle varit 14 men lille lillebror blev dålig i magen och stannade hemma.) Vi bjöd på completo: korvar, korvbröd, majonäs, sulkål, hackad tomat, guacamole och andra vanliga korvtillbehör och öl eller vin till det.

3 fick sitta vid soffbordet medan de andra 10 satt vid matbordet. Det blev bra för de 3 bytte plats till bordet då och då, så att alla snackade med varandra. Det är en stor vinst att inte vara så många då blir det mer intimt. Alla hinner prata med alla och alla njuter av att det är fredag, fest och ledig helg framför sig. 

Sonen kände sig hyllad och han fick fina presenter. Han var dock liten sliten för han har jobbat hela veckan och kompisarna hade en överraskningsfest för honom torsdagsnatt. Han var glad men lämnade festen strax före 23 medan vi andra fortsatte att småprata och trivas ett tag till.

När alla hade gått städade jag och mannen undan innan vi gick och lade oss.

Nu väntar en helt oplanerad helg framför oss. Härligt att inte ha något inplanerat. Jag tror jag ska tvätta de sista juldukarna, stryka dem och lägga undan dem för säsongen. Julgardinerna i köksfönstret ska och bytas ut denna helg.

Inga kommentarer: