torsdag 12 april 2018

Bokklubb- mera utekväll

I går var jag ute i skogen med min klass. Orientering! Det var soligt men också stormigt. Oj vad vi blev genomblåsta! Men jag fick med mig alla elever hem igen.

I går gjorde jag något för första gången. Cici tyckte vi kunde träna på jobbet tillsammans innan vi gick på bokklubb. Det var ett kul initiativ från henne. Skolans gym var helt tomt, så vi hade hela rummet för oss själva. Vi tränade i 1 timme och uppmuntrade varandra till att göra lite extra. Kul!

Skönt att få in ett träningspass när jag nu inte kunde gå på pass på Actic.

Vi hade bokklubb på restaurang denna kväll. Vi var 7 av 9 denna gång. Vi hade som vanligt mycket trevligt tillsammans och diskussionerna går alltid både högt och lågt. Härligt!

Jag åt supergod rödtunga alldeles nyfångad. Nästa bok blir Ett jävla solsken, en biografi om Ester Blenda Nordström, skriven av Fatima Brenner.

Det är slitsamt att vara ute kväll efter kväll men kul. Men när jag kom hem i går var jag såå trött och genomblåst. Jag hälsade bara på man och dotter och gick och lade mig.

Vå silverpil hade dyra fel, hjullager och stötdämparfjädern höger bak var trasigt. Det kommer att kosta oss 8000 fucking sura kronor! Nu får jag väl snart reda på att det inte blir något jobb på sommarskolan heller, så inga extrapengar kommer in heller.....

Inga kommentarer: