tisdag 3 april 2018

Vardag igen!


Första arbetsdagen efter lov är slut. Nu är jag igång igen. Det är skönt med lov och ledighet men det är också skönt att komma in i rutiner igen.

Mina elever kom också igång. Nu har vi inte långt kvar på terminen. Nu går det fort.

Vi kom hem alla 3 lite tidigare i dag. Härligt!

Jag gjorde en god chorizo-gryta innan jag åkte med grannfrun till boxpasset. Idag var det många sparkar. Vi blir bättre och bättre! Men vi tycker båda att det är roligare att boxas.

Nu i kväll njuter jag av en riktigt mysig kväll. Alla gör vad de tycker är skönast. Dottern kollar på Friends, och strukturerar sin skola, mannen kollar på fotboll och jag sitter i sängen och dricker kaffe och tittar på Robinson. Det är diskat, tvätten är vikt och inlagd och jag är nyduschad och insmord, alltså alla sysslor är klara och vi kan bara njuta av en lugn kväll. Härligt!

Inga kommentarer: